Succes Schoonmaak implementeert & optimaliseert administratie en efficiëntie met AFAS Software
Uitdaging: Succes Schoonmaak, een gerenommeerd schoonmaakbedrijf, wilde digitalisering naar een hoger niveau tillen. Klaas Zeeman, Applicatie Management bij Succes Schoonmaak, vertelt:
“Het plan ontstond om een groothandel te starten. Het toenmalige ERP-pakket bood hiervoor geen ondersteuning, en onze Finance Manager wilde de consolidatie vanuit één systeem kunnen beheren. Daarom zijn we gestart met de implementatie van AFAS Software, waardoor we onze handels-, project-, financiële-, personeels- en salarisadministratie in één pakket konden onderbrengen. Projectrendementen zijn een belangrijke pijler binnen onze implementatie geweest, waarbij de nacalculatie van de kostprijs versus de werkelijke loonkosten cruciaal is. In de schoonmaakbranche, waar de marges laag zijn, is deze managementinformatie van groot belang om op te sturen.”
Verder lezenOver de klant
Wie is Succes Schoonmaak?
Samen met onze enthousiaste en opgeleide schoonmaakmedewerkers zijn wij één van de meest toonaangevende schoonmaakbedrijven van Nederland. Als familiebedrijf weten wij dat werkplezier, eigenaarschap en betrokkenheid van onze ruim 500 medewerkers, de sleutel zijn tot een hoog niveau van schoonmaak en een succesvolle langdurige samenwerking.
Oplossing:
Enkele jaren geleden startte Succes Schoonmaak met de implementatie van AFAS Software. Floor, Senior Business Consultant AFAS, speelde hierbij een sleutelrol.
“Floor was als een kind aan huis,” zegt Klaas. “Hij kende onze cultuur, werkwijze en alle eigenaardigheden en specificaties die van toepassing zijn bij Succes Schoonmaak. Hij stond echt naast ons en de begeleiding en advisering tijdens de implementatie en na de live-gang was heel fijn. Voor ons gevoel begint het dan ook pas. De eerste facturen konden netjes verzonden worden in januari, wat heel prettig was. Floor begeleidde ons in het nemen van de juiste beslissingen en speelde een goede adviserende rol.
Voor de komst van Solvaters waren er wat uitdagingen tijdens het implementatieproces, waardoor de live-gang wat spannend werd. Met de komst van Solvaters kwam het vertrouwen langzaam terug en verliep de live-gang en de optimalisatie goed. “We zijn nu enkele jaren verder en continu bezig met optimalisatie,” legt Klaas uit. “Naast de live-gang van handels, project-, financiële-, personeels- en salarisadministratie hebben we nu ook ons CRM op orde. Via het CRM-portaal kunnen onze salesmedewerkers een klant aanmaken, een forecast doen, signaleringen opzetten, enzovoort.” Weer een mooie optimalisaties in onze bedrijfsprocessen.
Van meerdere softwarepakketten en Excellijsten hebben we nu zoveel mogelijk geborgd in AFAS Software. We doen het allemaal in stappen zodat het goed te behappen is. Intern hebben we steeds meer medewerkers met kennis van AFAS, wat ervoor zorgt dat we elkaar kunnen versterken en aanvullen.
Dankzij de implementatie en ondersteuning van Solvaters heeft Succes Schoonmaak nu een efficiëntere interne beheersing van hun administratieve processen. Dit stelt het bedrijf in staat om snel en effectief te reageren op veranderingen, cruciaal in onze branche. Met verbeterde controle over projectrendementen en directe toegang tot essentiële managementinformatie kan Succes Schoonmaak nu beter sturen en groeien. “We blijven streven naar verdere efficiëntieverbeteringen.”
Benieuwd hoe wij jouw organisatie naar een hoger niveau kunnen tillen?
Solvaters is jullie graag van dienst om jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen. Neem contact op met Floor.
Contact