SolarToday – Groothandel in Zonnepanelen
Introductie
Elize Fokker runt samen met haar collega het bedrijf SolarToday: een groothandel in zonnepanelen en toebehoren, gericht op installateurs. Met een klein team van twee personen, waarbij Elize verantwoordelijk is voor administratie en ondersteuning in verschillende taken, zocht het bedrijf naar mogelijkheden om hun processen te moderniseren en efficiënter te maken.
Uitdaging
SolarToday liep tegen verschillende uitdagingen aan:
- Het beheer van voorraad en orderverwerking was tijdrovend en foutgevoelig.
- Sommige activiteiten konden niet goed gemonitord worden.
Met meerdere BV’s binnen de organisatie, waarvan de meeste al met AFAS werkten, ontstond de wens om ook voor deze groothandel AFAS te implementeren en te optimaliseren.
Oplossing AFAS implementatie en webshop
In samenwerking met Solvaters werd gekozen voor een gestructureerde implementatie van AFAS, begeleid door onze consultants Joan en Ruben:
- Joan heeft de AFAS implementatie gedaan van CRM, financieel en ordermanagement.
- Ruben zorgde voor de implementatie van een webshop, waardoor het bestelproces sneller en soepeler verliep. Hierin zit ook een koppeling met AFAS.
- Er werd tussentijds advies gegeven om processen te verbeteren, zoals het koppelen van inkooporders aan referenties.
- De processen voor ordermanagement en orderverwerking werden geïmplementeerd.
Verder lezen
Over de klant:
Wie is SolarToday?
Zonne-energie is meer dan een markt, het is onze drijfveer. Bij SolarToday gaan we verder dan alleen de levering van zonnepanelen, omvormers en batterijsystemen. We helpen installateurs met slimme oplossingen en technische ondersteuning, zodat ze efficiënt kunnen werken.
Onze missie? Een betaalbare en betrouwbare toeleveringsketen bouwen die zonne-energie toegankelijk maakt in heel Europa. Zo werken we samen aan een duurzame toekomst.
SolarTodayResultaten
Sinds de implementatie van AFAS en de webshop zijn de volgende resultaten behaald:
- De voorraad is nu eenvoudig en snel te raadplegen, wat de efficiëntie aanzienlijk heeft verhoogd.
- De communicatie binnen het bedrijf is verbeterd door duidelijke afspraken en koppelingen.
- Het ordermanagementproces van order tot factuur verloopt soepel.
Ervaring van de klant
Elize en haar team hebben de samenwerking met Solvaters als zeer positief ervaren:
- De communicatie met Ruben en Joan verliep vlot en professioneel.
- De webshop werd snel geïmplementeerd.
- Het persoonlijke contact en de ondersteuning van Solvaters werden als zeer waardevol ervaren. Zo zijn we op een middag ook op kantoor geweest bij Solvaters om alles samen door te nemen. Ruben presenteerde de inrichting en nam nieuwe wensen op.

Ontdek meer over ERP optimalisatie in AFAS
Benieuwd hoe jouw organisatie kan verbeteren door geïntegreerde webshop of al jouw bedrijfsprocessen op orde te hebben?
Neem contact op met Floor