Automatisering en Innovatie: Het verhaal van Fastener Point
Fastener Point had te maken met inefficiënte processen in hun magazijn en voorraadbeheer. De papieren administratie liep voor op de digitale processen, wat resulteerde in tijdverlies en een hogere foutmarge. Het was duidelijk dat er een noodzaak was om te automatiseren om de efficiëntie te verhogen en fouten te verminderen.
Verder lezenOver de klant
Wie is Fastener Point?
Fastener Point is een fullservice groothandel voor professionele bedrijven in de dak- en wandbeplating. Onze schroeven vinden hun weg naar kleine en grotere montagebedrijven in heel Nederland. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een middelgroot en professioneel bedrijf. En dat heeft maar één oorzaak. Op het juiste moment bieden waar de klant om vraagt. Ook als er op heel korte termijn een oplossing moet worden geboden.
Ik wil ook klant wordenGespecialiseerd in het opschalen van organisaties
Voor welke groei en successen heeft de samenwerking met Solvaters gezorgd:
Ontdek jouw groeistrategieDinand Ploeg, Directeur Fastener Point is tijdens zijn studie bij Fastener Point terechtgekomen. Fastener Point is specialist in schroeven. Toen de vorige bedrijfsleider vertrok, heeft Dinand deze rol overgenomen. Voordat hij deze nieuwe rol betrad, heeft hij diverse werkzaamheden binnen het bedrijf opgepakt, zoals werk in het magazijn, productie, diverse projecten en binnendienst verkoop. Met die ervaring pakt hij nu de bedrijfsleiding op, wat hij als leuk en uitdagend ervaart.
De oplossing
Fastener Point besloot AFAS Software te optimaliseren om hun processen te automatiseren. Dit resulteerde in een aanzienlijke tijdsbesparing en een vermindering van het aantal fouten. Onze samenwerking met Solvaters heeft geleid tot een verdere automatisering van het magazijn, inclusief specifieke wensen zoals het maken van product labels met het logo van de klant en de integratie met het Warehouse Management Systeem Actemium.
Met de dashboards en managementinformatie die Solvaters voor ons heeft opgezet, kunnen we nu gemakkelijk analyses maken, bijvoorbeeld van productmarges, waardoor we beter geïnformeerde beslissingen kunnen nemen.
Ervaringen en resultaten
We kennen Floor en Evert al van vóór de start van Solvaters, en de samenwerking beviel altijd goed. Bij Solvaters hebben we die samenwerking voortgezet. Alle afgeronde projecten lopen goed dankzij onze langdurige samenwerking. Solvaters weet waar ze het over hebben en samen maken we een heldere planning. Ze begrijpen onze werkprocessen goed.
Alle medewerkers van Fastener Point werken met AFAS, van inkoop en verkoop tot magazijn en voorraadbeheer. Soms is het even wennen, maar we hebben de medewerkers altijd betrokken bij lopende projecten. Bijvoorbeeld bij de invoering van scanners: we openden een koffer vol scanners en lieten de medewerkers zelf kiezen welke het prettigst werkte. Zo hebben ze ook hun eigen laadstation. We nemen ze mee in het nut van de implementatie of optimalisatie.
We blijven optimaliseren. Zo zijn we nu bezig met een webshop en de koppelingen daarvan met AFAS. Daarnaast hebben we altijd nog roulend beheer via Solvaters, wat inhoudt dat ze ons ondersteunen bij gebruikersvragen, het doorvoeren van medewerker veranderingen en de implementatie van nieuwe functionaliteiten.
Conclusie
Bij Fastener Point zijn we trots op onze samenwerking met Solvaters en de vooruitgang die we samen hebben geboekt in automatisering en optimalisatie. Dankzij deze samenwerking hebben we onze efficiëntie kunnen verhogen, de foutmarges verlaagd en zijn we beter in staat om in te spelen op de wensen van onze klanten.
Ontdek jouw groeistrategie
Ontdek hoe onze aanpak jouw organisatie een robuuste infrastructuur geeft
Neem contact op met Evert